Bij Chantal

Geen enkel kind laat zomaar gedrag zien

Wanneer kunnen kinderen bij Chantal terecht?

Bewust of onbewust wil je kind met zijn of haar gedrag iets communiceren. Gedrag is wat de omgeving waarneemt, hiermee vertelt je kind iets. Vaak wordt het kind op zijn of haar gedrag afgerekend en wordt het probleem alleen maar erger. Of emoties worden weggewuifd omdat we teveel door de bril van een volwassene naar het gevoel van het kind kijken en het in onze ogen allemaal wel meevalt. Echter, achter het gedrag en de emoties ligt de klacht waar het echt om gaat.

"Je kind weet het, kan het en doet het"
Dat kan als je

verdrietige gevoelens of gedachtes hebt

je te druk voelt

boze buien hebt

veel piekert en/of slecht slaapt

bange gevoelens of enge gedachtes hebt

je onzeker voelt

last hebt van faalangst, twijfel

zenuwachtige gevoelens hebt

je zorgen maakt over school/studie en je resultaten en/of het plezier in school teruglopen

het moeilijk vindt om vriendjes/vriendinnetjes te maken

(te) veel gedachtes of gevoelens hebt waardoor je je niet fijn meer voelt

je niet begrepen voelt

iemand bent verloren en daar mee zit

het lastig vindt om over jezelf te praten

je eenzaam of alleen voelt

gepest wordt

gewoon ergens mee rond loopt waar je vanaf wilt

vaak ruzie hebt met je broert(je)/zus(je)

Wanneer kunnen kinderen bij Chantal terecht?

Bewust of onbewust wil je kind met zijn of haar gedrag iets communiceren. Gedrag is wat de omgeving waarneemt, hiermee vertelt je kind iets. Vaak wordt het kind op zijn of haar gedrag afgerekend en wordt het probleem alleen maar erger. Of emoties worden weggewuifd omdat we teveel door de bril van een volwassene naar het gevoel van het kind kijken en het in onze ogen allemaal wel meevalt. Echter, achter het gedrag en de emoties ligt de klacht waar het echt om gaat.

"Je kind weet het, kan het en doet het"
Dat kan als je

verdrietige gevoelens of gedachtes hebt

je te druk voelt

boze buien hebt

veel piekert en/of slecht slaapt

bange gevoelens of enge gedachtes hebt

je onzeker voelt

last hebt van faalangst, twijfelt

zenuwachtige gevoelens hebt

je zorgen maakt over school/studie en je resultaten en/of het plezier in school teruglopen

het moeilijk vindt om vriendjes/vriendinnetjes te maken

(te) veel gedachtes of gevoelens hebt waardoor je je niet fijn meer voelt

je niet begrepen voelt

iemand bent verloren en daar mee zit

het lastig vindt om over jezelf te praten

je eenzaam of alleen voelt

gepest wordt

gewoon ergens mee rond loopt waar je vanaf wilt

vaak ruzie hebt met je broert(je)/zus(je)

Werkwijze

Als kindercoach ga ik samen met jullie kind op zoek naar wat er achter dat gedrag en gevoel zit. Wat is nu werkelijk zijn/haar probleem? Dat doe ik door vooral te luisteren, zonder oordeel, zonder oplossingen en zonder tips. Alles wat bij de kinderen naar boven komt doet er toe en gaan we samen ‘onderzoeken’. Tijdens de begeleiding staat het vinden van een eigen oplossing voor het probleem of nare gevoel van het kind centraal. Je kind wordt geholpen zichzelf te helpen, doordat hij/zij zichzelf beter leert kennen. Kinderen hebben immers de meeste kennis over zichzelf en zijn deskundige van hun probleem en wensen.

Tijdens een intakegesprek staat de aanmeldvraag van ouders centraal. Daarna ga ik jullie kind ontmoeten en staat de vraag van het kind centraal en geen behandelmethode. Het kan zomaar zijn dat jullie aanmeldvraag niets te maken heeft met waar jullie kind mee rondloopt of waar jullie kind vanaf wilt. Mochten jullie daardoor zelf ook nog met vragen blijven zitten dan is het altijd mogelijk om een extra sessie ouderbegeleiding af te spreken.

Ik begeleid jullie kind om zijn of haar probleem te verkennen door middel van gesprek, spel, inzet van dieren of op een creatieve wijze om vervolgens het probleem op een eigen, unieke wijze boven tafel te krijgen, op te lossen en te integreren in het dagelijkse leven. Het doel is dat het kind zelf ontdekt wat zijn of haar oplossing is voor het ‘probleem’.

Na een aantal sessies met jullie kind is er een tussenevaluatie met ouders of we ronden het traject met elkaar af. Alles in goed overleg met jullie en jullie kind.

Doordat ieder kind uniek is en het kind tijdens de begeleiding centraal staat, bepaalt hij of zij zelf het tempo van het proces. Het hoofddoel ‘bij Chantal’ is altijd dat je kind weer grip krijgt op zijn eigen leven waardoor jullie kind zich weer vrij en gelukkig voelt.

Twijfel je of kindercoaching iets kan zijn voor jullie kind of vind je het fijn om eerst even met elkaar te overleggen? Bel me dan gerust voor een vrijblijvend en kosteloos gesprek of stuur me een mailtje met je vragen.

Werkwijze

Als kindercoach ga ik samen met jullie kind op zoek naar wat er achter dat gedrag en gevoel zit. Wat is nu werkelijk zijn/haar probleem? Dat doe ik door vooral te luisteren, zonder oordeel, zonder oplossingen en zonder tips. Alles wat bij de kinderen naar boven komt doet er toe en gaan we samen ‘onderzoeken’. Tijdens de begeleiding staat het vinden van een eigen oplossing voor het probleem of nare gevoel van het kind centraal. Je kind wordt geholpen zichzelf te helpen, doordat hij/zij zichzelf beter leert kennen. Kinderen hebben immers de meeste kennis over zichzelf en zijn de deskundige van hun probleem en wensen.

Tijdens een intakegesprek staat de aanmeldvraag van ouders centraal. Daarna ga ik jullie kind ontmoeten en staat de vraag van het kind centraal en geen behandelmethode. Het kan zomaar zijn dat jullie aanmeldvraag niets te maken heeft met waar jullie kind mee rondloopt of waar jullie kind vanaf wil. Mochten jullie daardoor zelf ook nog met vragen blijven zitten dan is het altijd mogelijk om een extra sessie ouderbegeleiding af te spreken.

Ik begeleid jullie kind om zijn of haar probleem te verkennen door middel van gesprek, spel, inzet van dieren of op een creatieve wijze om vervolgens het probleem op een eigen, unieke wijze boven tafel te krijgen, op te lossen en te integreren in het dagelijkse leven. Het doel is dat het kind zelf ontdekt wat zijn of haar oplossing is voor het ‘probleem’.

Na een aantal sessies met jullie kind is er een tussenevaluatie met ouders of we ronden het traject met elkaar af. Alles in goed overleg met jullie en jullie kind.

Doordat ieder kind uniek is en het kind tijdens de begeleiding centraal staat, bepaalt hij of zij zelf het tempo van het proces. Het hoofddoel ‘bij Chantal’ is altijd dat je kind weer grip krijgt op zijn eigen leven waardoor jullie kind zich weer vrij en gelukkig voelt.

Twijfel je of kindercoaching iets kan zijn voor jullie kind of vind je het fijn om eerst even met elkaar te overleggen? Bel me dan gerust voor een vrijblijvend en kosteloos gesprek of stuur me een mailtje met je vragen.

Neem contact op:

Tel. +31 (0)6 25 46 42 72    •   info@coachingbijchantal.nl